Tuesday, 30 April 2013

PA DE PESSIC





PA DE PESSIC DE IOGURT
 
Aquesta recepta és un clàssic, és el pa de pessic de tota la vida i a més de bo és perfecte com a base de pastissos.
Podem utilitzar un iogurt amb gust (amb iogurt de llimona queda molt bo) i en comptes d'oli d'oliva suau podem utilitzar oli de gira-sol.
Espero que us agradi!.
 
§ Ingredients:
- 4 ous
- 1 pessic de sal
- 1 iogurt natural o de llimona
- 110 gr. d'oli d'oliva suau
- 220 gr. de sucre
- 220 gr. de farina de rebosteria
- 1 sobre de llevat Royal
- Mantega, per greixar el motlle
- Sucre glaç, per decorar o ametlla laminada.
Si es vol s’hi pot posar pela de llimona ratllada per donar una mica d’aroma
 
§ Preparació:
Pre-escalfem el forn a 180 º i engreixem un motlle amb una mica de mantega.
En un bol posem tots els ingredients i ho batem bé amb unes varetes o a mà.
Si voleu que quedi més esponjós podeu separar els rovells de les clares, fer la barreja només amb els rovells, muntar les clares a punt de neu, i barrejar-les al final molt poc a poc perquè quedi una barreja flonja

Aboquem aquesta barreja al motlle reservat, si voleu podeu posar ametlles laminades i sucre per sobre abans de posar-lo al forn

 El posem al forn durant 30-35 minuts, a 180 º (el temps depèn del forn i per saber si ja està fet, el punxem amb un escuradents i quan surt net és que ja està).
És molt important no obrir el forn durant els 30 primers minuts, ja que si ho fem la coca baixarà i no quedarà tant flonja.

Desemmotllem i deixem refredar sobre una reixeta.
Abans de servir, empolvorem sucre glaç per sobre.

Que vagi de gust....

No comments:

Post a Comment