Wednesday, 6 February 2013

M'HANNCHA


Aquesta espècie d'ensaïmada marroquí està molt bona. La recepta l'he treta del llibre Jamie does.... L'única cosa que potser canviaria és que en el farciment es posa molta mantega i queda una mica feixuga. La propera vegada la faré posant-ne menys. Els pètals de rosa per sobre li donen molt bon gust. Recorda una mica a la baklava.

Ingredients:
375 g mantega
375  g. sucre en pols
3 ous
375 g. ametlles ratllades
1 cullerada farina
ratlladura d'una llimona i una taronja
50g. festucs picats
4 cullerades aigua de roses
10 fulls de pasta philo
pètals de rosa

Barrejar la mantega i el sucre. Quan estiguin ben barrejats afegir els ous un a un. Afegir les ametlles i la farina. Finalment posar les ratlladures, els festucs i l'aigua de roses.
Posar les fulles de pasta filo unes a continuació de les altres al marbre o una taula ben llarga. Els extrems s'han de solapar i la cara més curta és la que ha de quedar als extrems superior i inferior.
Posar el farciment a la zona més  propera a nosaltres fent una línea i  posar els pètals a sobre.
Amb molt de compte enrollar la pasta fins que quedi un tub molt llarg. Enrotllar-lo com una serp amb compte de no trencar la pasta i posar al forn. Fer al forn a 180 uns 40 o 45 minuts. Servir amb sucre i pètals per sobre.
Encara que sembli complicada no és difícil.

No comments:

Post a Comment